Acum doi ani m-a sunat și mi-a vorbit ca și cum ne-am fi
auzit doar cu cateva zile in urma. M-a întrebat dacă mai are tata măcelăria de
la Piața Ferentari. I-am zis că da. Atunci vreau neapărat să ne vedem. A ramas
stabilit să vina la mine la birou, eram șef de echipă la MC-ul de la Unirea.
Eu tot un Big Mac, ea tot un Mac Puișor. Mi-a explicat care
era planul ei - vroia să deschidă un teatru pentru adulți. Singura ei problemă era lipsa de spațiu și în
plus avea nevoie de un partener care să
se ocupe de toate aspectele logistice ale businessului. Afacerea propusa era
simplă, în cameră aceea din spatele măcelăriei avea să fie scena. Biroul nostru
chiar lângă scenă. Nimeni nu și-ar putea
imagina că Măcelarul Mitică, adică taică-meu care era mai cinstit ca un câine,
s-ar putea implica în astfel de afaceri, mai ales ținând cont că era prieten cu
toți polițiștii din sector. Am avut o
singură întrebare- nu înțelegeam ce este acest teatru pentru adulți. A râs
scurt. “Tot un copil cu puța mare ai rămas Jimmi”. Mi-a explicat cum avea ea câteva fete în
trupa de balet pe care o conducea care ar fi vrut să fie actrițele noastre,
pentru o anumită sumă bineînțeles. Vorbeam de o afacere de ordinul
sutelor de mii de euro totuși. Ele aduceau și băieții, iar de scenariu se ocupa
Petronela. Mi-a întins un bilețel pe care desenase un crin galben. Să fii sigur că avem niște flyere, căci tot
tu te ocupi și de promovare.
In fiecare seara in spatele macelariei erau adevarate
razboaie intre clanurile de tigani in timp ce inauntru fetele noastre dansau un
Gisselle modern. Erau imbracate in tutuuri
negre si atat. Insistase Petronela sa le imbracam astfel, “Arta ramane arta in
orice debara” mi-a spus ea cand am incercat sa o fac sa renunte la idee. Aveam
o scena improvizata, pe care o
cumparasem de la un teatru in paragina din centru vechi cu 5 milioane, m-am
imprumutat la tata, i-am zis ca pentru un curs de scriere. Cea mai mare
cheltuiala a fost cu doamnele de la curatenie, pe care le plateam dublu caci
eram constienti ca ele fac cea mai grea munca . Alt aspect important era securitatea, am
angajat doi foști colegi de generală care printre altele fuseseră închiși
pentru tâlhărie, dar în care aveam toată încrederea, căci în Ferentari cumetrii
între ei nu se fură. În câteva luni am pregătit locul, i-am zis lui tata că mă
apuc de scris și am nevoie de o sală mare doar a mea, în care să îmi găsesc
muza. Chiar el s-a oferit să îmi dea camera din spatele măcelăriei. Bine că
publicul nostru era format din șoferii de taxi și muncitorii necalificați căci
nu îmi imaginam altfel de oameni traversând măcelăria, trecând pe lângă hălcile
de carne crudă pentru a ajunge în sala de dans. Intrau fetele pe scenă într-un
vârtej de forme pline, în formație de V, iar băieții ce aveau doar un maieu
negru pe ei le săltau cu o mână deasupra umerilor și cu degetul mijlociu de la
cealaltă le penetrau încet, aproape tandru. Petronela insistase pe pașii de
coregrafie: 1. ritmic la inceput 2. greoi, inclusiv la nivel de respirație,
mișcări, zgomote 3. abia la final profund animalic. Nimic nu era lăsat la voia
întâmplării,ea se ocupă de tot și părea că fusese menită pentru asta
Nu era scandalizată de clienții noștrii, din contra cu unii
chiar se împrietenise. Inițial crezusem că va fi greu să găsesc clienți, îmi
imaginasem că mirosul de carne crudă avea să îi inhibe, dar păreau să facă
abstracție, bărbate de toate vârstele, ejaculau în pantaloni, unii își dădeau
pantalonii jos și ținteau scena, alții doar priveau pierduți spre micile
balerine din Măcelăria de la Piața Ferentari. Nu numai că n-a fost o problemă
racolarea clienților, dar în câteva luni aveam clienți fideli și a trebuit să pun
la punct un adevărat sistem de exclusivitate: toți veneau prin recomandări și
toți trebuiau să plătească un abonament de 100 de lei.
Regula de selecție a actorilor era simplă, să fie majori și
să fie volubili. Din mâinile Petronelei ieșeau apoi artiștii. Pe băieți îi
selectam eu, iar pe fete ea, că să nu intervină subiectivitatea. Asta până
într-o zi când mi l-a prezentat pe Jean, un țigănuș cu ochii albaștri, creț și
mic de statură, cred că avea doar 1.65. Îl întâlnise pe Jean printr-un prieten
comun și mi-a declarat fără echivoc că o să îl angajăm. Mi s-a părut ciudat, însă cum ea era capul
întregii afaceri și avea un fler în a-și alege dansatorii nu m-am opus. Pentru prima dată de când deschisesem Crinul
m-am trezit cu reclamații de la fete. Era dur și le trata ca pe niște vaci
dimineața, înainte de muls. Nici una nu vroia să îi fie parteneră.
I-ați spus și
doamnei? Madame nu ne mai aude mi-a răspuns una din ele privindu-și unghiile
negre de la picioare
Am încercat să vorbesc cu Petronela despre el, dar n-a vrut
să audă. E un artist. Nici nu îți dai seama Jimmi ce mult semănați voi doi.
Este cel mai bun de până acum.
M-am dus la el acasă.
I-am luat și pe Marin și Marinus de la securitate cu mine. Stătea aproape de
măcelărie, pe strada Tufelor nr 30, aproape de școala mea generală. Am fost la barul de pe Trompetului, eu am
comandat o bere si el o palinca. L-am rugat să renunțe la Crinul Galben. I-am oferit o sumă mare de bani, mai mulți
decât mă gândisem inițial. S-a enervat. A sărit cu mâna la gâtul meu, deși eram
mult mai înalt ca el. Marin și Marinus l-au imobilizat imediat și l-au scos
apoi în șuturi din bar. După câteva șiruri de înjurături de mamă s-a liniștit
și a acceptat bani.
În aceeași seară când am ajuns acasă, în bucătărie mama plângea
în hohote iar tata foarte serios m-a luat la o discutie ca intre barbati. Cand
am ajuns in camera din spate cat mai departe de bucatarie mi-a tras un pumn in
stomac, tata facuse box in tinerete “Petronela, ce mai femeie, tata! Ce mai femeie!
N-am povestit niciodata nimanui ce ma facea sa fac in liceu, in sala de sport.
Numai cand ma gandesc ma trec fiorii.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu