luni, 25 februarie 2013

După Nimic

Treceam prin pasaj la Unirea pe la 14.30 într-o sâmbătă, când un moșuleț cu bărba albă și ochelari mi-a atras atenția. Își luase scăunelul de pescuit și îl pozitionase strategic în lateralul tarabei sale. Tacticos se mișca în scaun. Până la urmă s-a hotărât la poziția “gamba peste genunchi”. Am zâmbit. Era pus pe fapte mari. 
       -  Auzi Georgică, cum fuse ieri?
 Georgică, vecinul grăsuț cu un strop de mustață își aranja taraba, își punea marfa cât mai la vedere și apoi o mai aranja puțin. Tot timpul își mișca mâinile. M-am gândit că poate nu reușea să le potolească. 
 -   Cum să fie? Slăbuț
 -   Nu mă nu, nu la asta mă refeream. Nu la bani. Ce ai făcut ieri? După?
 -    După? păi am vrut să mă tund, dar nu m-am tuns. Da’ știu că ziceai tu că vrei să te tunzi. De ce nu te-ai mai tuns? Dacă te tunzi îmi zici și mie. Și apoi ce să fac? M-am uitat la televizor la Realitatea, au zis ăștia că iar vine viscolul.
 -     Eh nah, nu mai spune.Dacă au zis. Așa o fi. Și zi Georgică azi ce faci după? 
 -     Păi n-ai auzit? Mă tund La Magdalena, chiar pe Lotrioara stă, la doi pași de noi. Și mă uit la Realitatea. E emisiunea aia cu Turcescu. Băiat deștept îți zic, deștept de pute. 
 -    Pute pute. Și după? 
 -    Cum după? Ce e după? După emisiune? Cum ce fac după emisiune? Ce te-a apucat? Auzi după emisiunea  lu' Turcescu. Georgica isi dadu ochii peste cap. Da' io ca io, da' tu ce faci după? 
 -   Ce să fac? Nu ziceai că mergem La Magdalena? 
 -   Păi mergem, dacă zici să mergem.
-     Numa’ zi-mi - cât costă?
-      Eh ce crezi tunde bine fata, tarifele sunt mari zise Georgica
 -     Of cum îi viața asta. Când eram eu flăcău, nu îmi trebuia mie tuns. Și după tuns? Ce faci după tuns? 
 -     Ce-ai mah azi? N-auzi? Turcescu, Emisiune, Realitatea și tu după?  
 -    Ah da mi-ai zis că pute. Știu știu. După vom vedea ce va fii după; vorba aceea nu știi niciodată ce faci după.    

 M-am oprit să cumpăr bomboane și covrigei de la Georgică.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu